Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivace členů platformy participativní žurnalistiky iReportér ve zpravodajství ČT24
Šedivá, Tereza ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na téma participativní žurnalistiky, která se po nástupu webu 2.0 stala zajímavou součástí světa médií. Koncept, kdy se "lidé z ulice" zapojují do vysílání profesionálních médií, využívají v posledních letech rádia, televize i online média po celém světě. Výjimkou není ani tuzemská televize veřejné služby a její zpravodajský program ČT24. V roce 2015 spustila Česká televize projekt s názvem iReportér. Prostřednictvím aplikace mohou zájemci posílat fotografie nebo videa aktuálního dění, které se po zkontrolování editory mohou objevit ve vysílání, na webu nebo na sociálních sítích ČT. Diplomová práce v teoretické části vysvětlí procesy a jevy nezbytné k pochopení trendu participativní žurnalistiky. Jde mj. o proces konvergence, roli produživatele, charakteristiku webu. 1.0, webu 2.0 a 3.0. Rozebere, co je to participativní žurnalistika, jaké jsou její výhody a jak se liší od občanské žurnalistiky. Pozastaví se nad etickými otázkami, uvede příklady platforem participativní žurnalistiky ve světě a v České republice. Ve výzkumné části představí použité výzkumné metody. Dále zhodnotí data získaná z dotazníkového šetření a z hloubkových rozhovorů týkajících se motivace lidí zapojených do projektu iReportér. Na závěr shrne zjištěné poznatky.
Obsah generovaný uživateli a jeho využívání v pořadech mainstreamových českých audiovizuálních médií
Fraj, Gabriela ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Jakubisko, Jorik (oponent)
Diplomová práce se věnuje obsahu generovanému uživateli v českých audiovizuálních mainstreamových médiích. Zasazuje obsah generovaný uživateli do širšího kontextu občanské žurnalistiky, kterou zároveň porovnává s žurnalistikou profesionální, ať už z pohledu etiky či způsobu zpracovávání témat. Práce se věnuje také exkurzu do historie českého, respektive československého rozhlasového a televizního vysílání z hlediska prvních interakcí diváků a posluchačů s daným médiem. Práce dále přináší přehled, jak se v historii rozhlasu a televize mohli posluchači nebo diváci zapojit do tvorby obsahu. V práci jsou vybrány pořady čtyř nejposlouchanějších rádií a tří nejsledovanějších televizních skupin, na kterých se nějakým způsobem podílejí posluchači či diváci. Pomocí analýzy kompozičního rámcování popisuje podobu těchto pořadů, k lepšímu zmapování jejich obsahu pak využívá analýzu tematických a epizodických rámců. Práce přináší také stručné srovnání analyzovaných pořadů z hlediska podobnosti či rozdílnosti obsahu a způsobů, jakými v rámci těchto pořadů diváci či posluchači generují jejich obsah. Cílem diplomové práce je přinést ucelený pohled na obsah generovaný uživateli s praktickými příklady v podobě analýzy pořadů z českých audiovizuálních mainstreamových médií.
Blogeři v roli profesionálních novinářů
Váňová, Veronika ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá postavením blogosféry v tradiční žurnalistice. Definuje blogy a jejich vývoj, uvádí jejich typologii a představuje jejich publikum, které se z pasivních příjemců mediálních obsahů stalo jejich tvůrcem. Popisuje proces konvergence, především jak do tradiční instituce novin zasahují amatérští novináři - občané publikující on-line. To dalo vzniknout fenoménu participativní žurnalistiky, ze kterého vyvěrá spor mezi tradičními a novými médii. Diplomová práce představuje argumenty a vzájemnou kritiku profesionálních novinářů a blogerů, která nemusí přetrvávat, pokud se tyto dva mediální systémy naučí žít ve vzájemné symbióze. Práce se dále krátce zabývá právní ochranou blogerů v České republice a demokratizačním potenciálem blogosféry. Kvalitativní výzkum prováděný prostřednictvím hloubkových strukturovaných rozhovorů se dvanácti respondenty (blogery a šéfredaktory) se zabývá spoluprací lifestylových časopisů (a příloh novin) s blogery. Zkoumá motivace k navázání spolupráce, její průběh a výhody s nevýhodami, které přináší. Ukazuje, že symbióza mezi tiskem a blogery je možná; v diskuzi pak potvrzuje či vyvrací i další názory popsané v teoretické části práce.
Využití obsahu generovaného uživateli ve vybraných regionálních médiích v Ústeckém kraji
Slavíková, Tereza ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
S rozvojem digitálních médií se spolupráce a komunikace s publikem stala běžnou praxí mediálních organizací na celostátní i regionální úrovni. Konzumenti mediálních obsahů se nyní mnohem více zapojují do práce s mediálním obsahem, který nejen mění a upravují, ale také pomáhají tvořit. Postupně se tak rozmazává hranice mezi autorem a publikem. Tato diplomová práce se věnuje obsahu generovanému uživateli ve vybraných regionálních médiích v Ústeckém kraji. Konkrétně zkoumá využití obsahu generovaného uživateli v regionální redakci České televize v Ústí nad Labem, v Děčínském deníku a Mladé frontě Dnes Severní Čechy. Teoretická část přináší oborový kontext proměn žurnalistiky s příchodem digitálních médií a jejich dopad na tradiční žurnalistiku. Dále je představen fenomén user-generated content, jeho definice a konkrétní příklady ze zahraničních i tuzemských televizních a tištěných médií. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů a kvantitativní obsahové analýzy popisuje a nabízí detailní deskripci práce vybraných regionálních médií s obsahem generovaným uživateli. Cílem diplomové práce je popsat stav, způsob zpracování a obsah UGC ve třech vybraných regionálních médiích v Ústeckém kraji.
iReportéři České televize - natáčej videa a staň se hvězdou
Janásová, Vendula ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Diplomová práce analyzuje projekt iReportér, díky kterému se mohou diváci zapojit do vysílání České televize. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuju participativní žurnalistice, a to jak v zahraniční tak v České republice. Přiblížím historii i současnost zapojení publika do produkce zpráv. Zvlášť se pak zaměřuji na televizní participativní žurnalistiku a na Českou televizi. V práci popisuju, jak se diváci postupně zapojovali do jejího vysílání, a to jak ve filmech, seriálech nebo zábavných pořadech, tak ve zpravodajství. Přiblížím také to, jak začala televize využívat nová média, mobilní žurnalistiku, sociální sítě a jak je díky nim blíže divákům. Na tuto teorii navazuje praktická část zaměřená na projekt iReportér. Dozvíme se například, kteří lidé mají projekt na starosti, kolik přispěvatelů je do něj zapojeno, jak se jejich video dostane na televizní obrazovku, který kraj má nejaktivnější iReportéry a které pořady jejich videa využívají. Poté zmapuji týdenní aktivitu iReportérů. Na jejím základě ukážu třeba to, jak velká část přispěvatelů je nejvíce aktivní, jaká témata mají iReportéři nejraději a jaká videa si televize vybrala k odvysílání.
Hudební online žurnalismus: weby iReport a Musicserver a uplatňování teoretických konceptů žurnalistiky
Šindlauerová, Marta ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Lovaš, Karol (oponent)
Diplomová práce popisuje uplatnění teoretických konceptů žurnalistiky v prostředí dvou nejpopulárnějších hudebních webů Musicserver a iREPORT. V základu k tématu jsou představeny základní charakteristiky online žurnalismu a problematika pojmu "ideální kritik". Dále jsou nejprve teoreticky nastíněny a následně zanalyzovány koncepty agenda-settingu, gatekeepingu, objektivity a biasu, participativní žurnalistiky, user generated content, profesionalizace, hypertextuality a intertextuality, využití sociálních sítí, bulvarizace a analýza se dotkne i problematiky přechylování. Rovněž je provedena sémiotická a obrazová analýza vybraných vzorků. Práce se na základě aplikace konceptů pokouší vysvětlit způsob fungování webů, aspekty ovlivňující jejich obsah, faktory působící na selekci témat, způsoby práce s publikem, problémy v souvislosti s objektivitou v kritickém hodnocení umění, nároky kladené na redaktory a míru vlivu na čtenáře. Klíčová slova online žurnalismus, teoretické koncepty, Musicserver, iREPORT, hudba, agenda-setting, gatekeeping, objektivita, participativní žurnalistika, user generated content, digital labour, sociální sítě, bulvarizace, přechylování, sémitocká analýza, interextualita, hypertextualita, profesionalizace.
Obsah generovaný uživateli a jeho využívání v pořadech mainstreamových českých audiovizuálních médií
Fraj, Gabriela ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Jakubisko, Jorik (oponent)
Diplomová práce se věnuje obsahu generovanému uživateli v českých audiovizuálních mainstreamových médiích. Zasazuje obsah generovaný uživateli do širšího kontextu občanské žurnalistiky, kterou zároveň porovnává s žurnalistikou profesionální, ať už z pohledu etiky či způsobu zpracovávání témat. Práce se věnuje také exkurzu do historie českého, respektive československého rozhlasového a televizního vysílání z hlediska prvních interakcí diváků a posluchačů s daným médiem. Práce dále přináší přehled, jak se v historii rozhlasu a televize mohli posluchači nebo diváci zapojit do tvorby obsahu. V práci jsou vybrány pořady čtyř nejposlouchanějších rádií a tří nejsledovanějších televizních skupin, na kterých se nějakým způsobem podílejí posluchači či diváci. Pomocí analýzy kompozičního rámcování popisuje podobu těchto pořadů, k lepšímu zmapování jejich obsahu pak využívá analýzu tematických a epizodických rámců. Práce přináší také stručné srovnání analyzovaných pořadů z hlediska podobnosti či rozdílnosti obsahu a způsobů, jakými v rámci těchto pořadů diváci či posluchači generují jejich obsah. Cílem diplomové práce je přinést ucelený pohled na obsah generovaný uživateli s praktickými příklady v podobě analýzy pořadů z českých audiovizuálních mainstreamových médií.
Využití obsahu generovaného uživateli v české žurnalistice na příkladu deníku Metro
Holzknecht, Martin ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Krobová, Tereza (oponent)
(abstrakt) Tato diplomová práce je případovou studií zkoumající obsah generovaný uživatelem zasílaný do redakce deníku Metro, jeho následné hodnocení, selekci a využití v tištěné produkci periodika. Tamní experiment participativní žurnalistiky - čtenářská on-line fotogalerie Hlídač - paří i po pětiletém fungování mezi nevelký počet úspěšných projektů tohoto typu v českých médiích. Teoretická část nejprve přináší oborový kontext související s demonopolizací a deprofesionalizací žurnalistiky, proměnou komunikačního rámce a rolí producenta (novináře) a uživatele (příjemce) mediálních obsahů, dále pak vymezení relevantních alternativních typů žurnalistiky. Následně je představen fenomén user-generated content, jeho specifika ve vztahu k žurnalistice a vybrané příklady z českého prostředí. V analytické části se práce soustředí na čtenářské fotografie z května, srpna, listopadu 2016 a února 2017 uveřejněné v on-line fotogalerii Hlídač na webu www.metro.cz. Těžištěm výzkumu je dvojí využití kvantitativní obsahové analýzy - definice podoby a charakteru zasílaných fotografií s ohledem na jejich účel, předkládané téma a zpravodajskou hodnotu; uplatnění konkrétních fotografií v tištěném vydání deníku. Práce se také soustředí přímo na autory fotografií, jejich individuální motivaci a vliv autorství a dalších...
Vybrané etické problémy občanské a participativní žurnalistiky
Zvelebilová, Kristýna ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Bednaříková, Barbora (oponent)
Bibliografický záznam ZVELEBILOVÁ, Kristýna. Vybrané etické problémy občanské a participativní žurnalistiky. Praha, 2016. 91 s. Bakalářská práce (Bc.). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí práce PhDr. Václav Moravec, Ph.D. Abstrakt Předmětem bakalářské práce Vybrané etické problémy občanské a participativní žurnalistiky je přiblížit oblast amatérské žurnalistiky a vybrané etické problémy, které s ní souvisí. První kapitola zkoumá příčiny, které vedly k rozvoji on-line žurnalistiky, což souvisí se vzestupem občanské a participativní žurnalistiky. Těm se samostatně věnuje další část, vysvětlující obsah a rozdílnosti těchto pojmů. Celá práce se zaměřuje nejen na vymezení obecného rámce, ale také se snaží jednotlivá dílčí témata vztahovat k oblasti amatérské fotožurnalistiky. Ta s vyšší dostupností chytrých telefonů hraje v informování veřejnosti svou roli. Závěrečná část první kapitoly se soustředí na žurnalistickou etiku a vymezuje eticky sporné oblasti, které se také vztahují k fotožurnalistice. Druhá kapitola odhaluje některé konkrétní formy, kterých občanská a participativní žurnalistika může nabývat, a popisuje, jaká je jejich regulace v ČR. Třetí a zároveň poslední kapitola se soustředí na komparaci etických kodexů...
Blogeři v roli profesionálních novinářů
Váňová, Veronika ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá postavením blogosféry v tradiční žurnalistice. Definuje blogy a jejich vývoj, uvádí jejich typologii a představuje jejich publikum, které se z pasivních příjemců mediálních obsahů stalo jejich tvůrcem. Popisuje proces konvergence, především jak do tradiční instituce novin zasahují amatérští novináři - občané publikující on-line. To dalo vzniknout fenoménu participativní žurnalistiky, ze kterého vyvěrá spor mezi tradičními a novými médii. Diplomová práce představuje argumenty a vzájemnou kritiku profesionálních novinářů a blogerů, která nemusí přetrvávat, pokud se tyto dva mediální systémy naučí žít ve vzájemné symbióze. Práce se dále krátce zabývá právní ochranou blogerů v České republice a demokratizačním potenciálem blogosféry. Kvalitativní výzkum prováděný prostřednictvím hloubkových strukturovaných rozhovorů se dvanácti respondenty (blogery a šéfredaktory) se zabývá spoluprací lifestylových časopisů (a příloh novin) s blogery. Zkoumá motivace k navázání spolupráce, její průběh a výhody s nevýhodami, které přináší. Ukazuje, že symbióza mezi tiskem a blogery je možná; v diskuzi pak potvrzuje či vyvrací i další názory popsané v teoretické části práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.